• چهارشنبه ١١ بهمن ١٤٠٢-١٢:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٩٢
رئیس کمیته بودجه شورا خبر داد

پیش‌بینی بالغ بر ۱.۵ همت بودجه برای تکمیل رینگ بزرگراهی پایتخت در سال آینده

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رقم یک هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان را برای تکمیل آزادراه شهید شوشتری، فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی و شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) پیشنهاد داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از شهر، میثم مظفر با بیان اینکه لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سال آینده ۱۶۹.۸ همت بود، اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات تخصصی کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق؛ به صورت اولیه ۱۳۵ همت و نهایتاً در صحن ۱۵۰ همت به عنوان سقف بودجه ۱۴۰۳ شهرداری پایتخت به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه اقدامات عمده سال های آینده در چند بخش انجام می‌شود، تصریح کرد: در بخش عمرانی چند کار اساسی و جدی وجود دارد که از جمله می‌توان به تکمیل رینگ بزرگراهی شهر تهران اشاره کرد.
مظفر افزود: احداث آزادراه شهید شوشتری یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی سال آینده است که از جنوب شرق تا شمال شرق تهران به موازات بزرگراه امام علی(ع) و در ۱۷ کیلومتر اجرایی خواهد شد که نقش بسزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است یک قطعه از آزادراه شهید شوشتری به طول ۹.۲ کیلومتر در سال آینده به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: تاکنون به دلیل وجود معارضین تنها ۳.۲ کیلومتر از این پروژه اجرایی شده اما خوشبختانه طی ماه‌های گذشته معارضین برطرف شده است؛ شهرداری تهران در لایحه بودجه برای ادامه اجرای این طرح در سال آینده ۴۷۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده است.
وی با اشاره به پیشنهاد ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری برای تکمیل بزرگراه شهید بروجردی در سال آینده، یادآور شد: فاز اول این پروژه در سال جاری به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی ما این است که در سال آینده ۴.۷ کیلومتر دیگرش به بهره‌برداری برسد.
مظفر با بیان اینکه یکی دیگر از پروژه‌های اولویت‌دار بخش عمرانی شاخه غربی بزرگراه یادگار امام است که به آزادراه شهید شوشتری متصل می‌شود، گفت: مشکل معارضین این پروژه در سال جاری حل شد و با اجرای کامل آن، ترافیک غرب تهران نیز کاهش خواهد یافت. در بودجه سال آینده ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح پیش‌‎بینی شده است.
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در بخش خدمات شهری نیز برای توسعه بوستان‌ها و فضای سبز هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است، تصریح کرد: همچنین هزار میلیارد تومان برای تملک باغات و اراضی با کاربری فضای سبز از سوی شهرداری تهران در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است.
وی از انعقاد قرارداد با خودروسازان داخلی به میزان بیش از ۱۹ همت تاکنون، خبر داد و افزود: از این رقم هفت هزار میلیارد تومان پیش‌پرداخت صورت گرفته است.
مظفر ادامه داد: شهردار تهران نیز در چین برای تأمین ۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه اتوبوس برقی تفاهم کرده که باید ببینیم پس از بازگشت شهردار از چین، قرارداد تأمین اتوبوس‌ها به چه رقم و تعدادی خواهد رسید.
وی ضمن ابراز امیدواری به اینکه سال آینده حداقل سه هزار اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود، یادآور شد: در ۲ سال گذشته تلاش زیادی برای انعقاد قرارداد با خودروسازان و ورود اتوبوس به ناوگان صورت گرفته است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: